cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
Reply
Parthsh93
Helper IV
Helper IV

Totales equivocados

Hola

Soy un principiante en Power Bi y lo estoy pasando mal para conseguir mis totales correctos.

Los totales de columna incorrectos deben corregirse, ya que quiero usar este total corregido para multiplicarse con un coste promedio

Datos:

5.PNG20200513_211651000_iOS.jpg

Medidas:

Shipments Saved = DIVIDE([Volume],CALCULATE([Loadability volumetric],DATEADD(dDate[Date],-1,MONTH)),BLANK())
Shipments Saved WRONG = 
SUMX(
SUMMARIZE(dDate,dDate[Date],"_1",
          DIVIDE([Volume],CALCULATE([Loadability volumetric],DATEADD(dDate[Date],
-1,MONTH)),BLANK()
)
),[_1]
)
Volume = SUMX('Prototype Modeling_Freight', 'Prototype Modeling_Freight'[Sold Cases])
Loadability volumetric = DIVIDE([Volume],[Shipments],BLANK())

3 REPLIES 3
Greg_Deckler
Super User
Super User

Esto parece un problema de totales de medida. Muy común. Vea mi post al respecto aquí: https://community.powerbi.com/t5/DAX-Commands-and-Tips/Dealing-with-Measure-Totals/td-p/63376

Además, esta medida rápida, medida totales, la palabra final debe obtener lo que necesita:
https://community.powerbi.com/t5/Quick-Measures-Gallery/Measure-Totals-The-Final-Word/m-p/547907

@ me in replies or I'll lose your thread!!!
Instead of a Kudo, please vote for this idea
Become an expert!: Enterprise DNA
External Tools: MSHGQM
YouTube Channel!: Microsoft Hates Greg
Latest book!:
Mastering Power BI 2nd Edition

DAX is easy, CALCULATE makes DAX hard...

Hola @Greg_Deckler

He leído su post antes, pero me cuesta obtener valores de columna correctos, como he mencionado en la imagen

Hola @Parthsh93 ,

¿Puede proporcionarme algunos datos de muestra para las pruebas? Su medida parece estar bien y no puedo averiguar dónde está el problema por su foto y medida .

Muy apreciado.

Saludos
Kelly
¿Respondí a tu pregunta? ¡Marca mi puesto como solución!

Helpful resources

Announcements
Carousel_PBI_Wave1

2023 Release Wave 1 Plans

Power BI release plans for 2023 release wave 1 describes all new features releasing from April 2023 through September 2023.

Power BI Summit Carousel 2

Global Power BI Training

Make sure you register today for the Power BI Summit 2023. Don't miss all of the great sessions and speakers!

BizApps LATAM 2023

Business Application LATAM Summit 2023

Join the biggest FREE Business Applications Event in LATAM this February.

Power Platform Bootcamp

Global Power Platform Bootcamp

In this bootcamp we will deep-dive into Microsoft’s Power Platform stack with hands-on sessions and labs, delivered to you by experts and community leaders.