Skip to main content
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Earn a 50% discount on the DP-600 certification exam by completing the Fabric 30 Days to Learn It challenge.

Reply
SC-A
New Member

DAX FORMULE NEED HELP PLEASE

bonjour tout le monde,

 

J'ai fais une formule qui dois tester mes valeurs dans certaines colonnes pour savoir si elles sont vide ou non. 

Si une valeur est vide dans une colonne, alors je vais tester pour recuperer la valeur et si dans cette colonne il n'y a pas de valeur, je vais tester dans une dernière colonne.

Mais ma fomule me renvoie aucun résultat : 

SCA_0-1660732401107.png

Voici ma formule :

CALC PROV =
if(sum('KPI 06 - Cost Control extractio'[MTN FEES RPT]) = 0,
calculate(sum('KPI 06 - Cost Control extractio'[CTUAMOUNT]),
'KPI 06 - Cost Control extractio'[COD STA] IN { "PI" }),
if(sum('KPI 06 - Cost Control extractio'[CTUAMOUNT]) = 0,
calculate(SUM('Extract SAP du 01-07 au 31-07-2'[Valeur condition]),'KPI 06 - Cost Control extractio'[COD STA] IN { "PI" })))
 
Merci d'avance de votre aide 🙂
4 REPLIES 4
davehus
Memorable Member
Memorable Member

Hi @SC-A ,

 

Is this the exact formula as it will not work based on how it's written. Are value columns in your table straight from the data source or calculated measures?

 

Did I help you today? Please accept my solution and hit the Kudos button.

it's the exact formula and the value are straight from the data source 

@SC-A , I you checking for blank or 0, see if this can help

 

Switch ( True() ,
isblank(sum('KPI 06 - Cost Control extractio'[MTN FEES RPT]) ) || sum('KPI 06 - Cost Control extractio'[MTN FEES RPT]) = 0 ,calculate(sum('KPI 06 - Cost Control extractio'[CTUAMOUNT]),
'KPI 06 - Cost Control extractio'[COD STA] IN { "PI" }) ,
isblank(sum('KPI 06 - Cost Control extractio'[CTUAMOUNT])) || sum('KPI 06 - Cost Control extractio'[CTUAMOUNT]) =0 ,
calculate(SUM('Extract SAP du 01-07 au 31-07-2'[Valeur condition]),'KPI 06 - Cost Control extractio'[COD STA] IN { "PI" })
)

Unfortunately it doesn't work...

SCA_0-1660740744967.png

 

The goal of this formula is to check if in a ligne of a column there's a blank value and change this value to an other one from a other column

Helpful resources

Announcements
PBI_APRIL_CAROUSEL1

Power BI Monthly Update - April 2024

Check out the April 2024 Power BI update to learn about new features.