Skip to main content
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Earn a 50% discount on the DP-600 certification exam by completing the Fabric 30 Days to Learn It challenge.

Reply
Rajendrabobade
Helper II
Helper II

datos que muestran en el mes seleccionado por el usuario

Hola

Necesito ayuda, estoy trabajando en el filtro de selección múltiple mes, cuando selecciono Jan necesito mostrar sólo los datos jan, si selecciono Jan y feb entonces obtengo la suma de datos del mes para el año anterior.

mismo i necesita para el año actual, así.

En resumen, necesito Comprison para currnet año vs el año pasado, pero el uso mulitiple mes selcetion.

Por favor, ayúdame en esto

Por favor, ayúdame .

2 REPLIES 2
amitchandak
Super User
Super User

@Rajendrabobade , Trate con la tabla de fechas año detrás de la medida

Año detrás de Ventas: CALCULATE(SUM(Sales[Sales Amount]),dateadd('Date'[Date],-1,Year))

O

Last year MTD Sales ? CALCULATE(SUM(Sales[Sales Amount]),DATESMTD(dateadd('Date'[Date],-12,MONTH)))

last year MTD (complete) Sales - CALCULATE(SUM(Sales[Sales Amount]),DATESMTD(ENDOFMONTH(dateadd('Date'[Date],-12,MONTH))))

Para obtener lo mejor de la función de inteligencia del tiempo. Asegúrese de que tiene un calendario de fechas y que se ha marcado como la fecha en la vista de modelo. Además, únete a ella con la columna de fecha de tus hechos. recomienda:
https://radacad.com/creating-calendar-table-in-power-bi-using-dax-functions

Apreciamos tus Felicitaciones.

Hi,

Thkas for reply .

I need  multiple month selection  and showing sales value in matrix for last year.

like . in Month filter user choosing Jan  then showing jan last year sales  

If user select month - Jan and Feb then showing last year sum of sale for Jan and feb month.

 

kindly suggest base on financial year - last year calculation on chosing multiple month.

 

Filter -jan and feb    

Value - Sum of Jan and feb 

100+100=200

 

filter jan 

value - only jan 

jan value 100

Helpful resources

Announcements
PBI_APRIL_CAROUSEL1

Power BI Monthly Update - April 2024

Check out the April 2024 Power BI update to learn about new features.