Skip to main content
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Grow your Fabric skills and prepare for the DP-600 certification exam by completing the latest Microsoft Fabric challenge.

Reply
mhutterd
Helper I
Helper I

berekenen met datum

Hallo, ik heb een tabel met medewerkers datum in dienst bij team en datum uit dienst bij team. Hierdoor komen medewerkers in meerdere rijen. Bijv. van 1-1-2020 tot en met 31-7-2021 in dienst bij team financien en van 1-8-2021 tot en met heden in dienst bij team. Nu heb ik een ook een tabel met geschreven uren per dag per project. 

En ik heb een datumtabel.

 

Hoe kan ik een lijst krijgen van de geschreven per uren per project vanuit elk team. De datum uit tabel geschreven uren moet kijken naar tabel medewerkers en kijken op basis van de datum waar in welk team die zat. 

Hoe doe ik dat binnen Power BI? Gebruik ik Dax of voeg ik een berekende kolom toe?

2 REPLIES 2
mhutterd
Helper I
Helper I

Bedankt. Zal bericht aanpassen met voorbeeld tabellen

 

SanderVeeken
Helper II
Helper II

Dit gaat een stuk makkelijker als je voorbeeldtabellen bijvoegt en een tabel met het resultaat wat je verwacht. Ook krijg je in het Engels meer reacties.

Helpful resources

Announcements
Europe Fabric Conference

Europe’s largest Microsoft Fabric Community Conference

Join the community in Stockholm for expert Microsoft Fabric learning including a very exciting keynote from Arun Ulag, Corporate Vice President, Azure Data.

RTI Forums Carousel3

New forum boards available in Real-Time Intelligence.

Ask questions in Eventhouse and KQL, Eventstream, and Reflex.

MayPowerBICarousel1

Power BI Monthly Update - May 2024

Check out the May 2024 Power BI update to learn about new features.