Skip to main content
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Grow your Fabric skills and prepare for the DP-600 certification exam by completing the latest Microsoft Fabric challenge.

Reply
Syndicate_Admin
Administrator
Administrator

Relación de conversión UOM con muchos a muchos

Tengo una tabla de hechos principal y dim_uom tabla que se muestra a continuación. Resaltado en amarillo a continuación está mi salida deseada que muestra que el usuario tiene la capacidad de seleccionar de un menú desplegable "alternate_uom", por lo que necesito crear la relación entre mi tabla de hechos y dim_uom tabla con el problema de muchos a muchos.

Powerline56_0-1652770429901.png

3 REPLIES 3
Syndicate_Admin
Administrator
Administrator

@Powerline56 ,

Cree una relación de muchos a muchos y cree una medida como la siguiente:

Measure = SELECTEDVALUE(fact_table[unit_price])*SELECTEDVALUE(Dim_UOM_Conv[conversion_factor])

Saludos

Arrendajo

Syndicate_Admin
Administrator
Administrator

@Powerline56 , Pruebe una medida como

Sumx(Hecho, Hecho[Precio unitario] * maxx(filter(DIM_UOM, DIM_UOM[Product_Num] = fact[Product_num] && DIM_UOM[Lote] = selectedvalue(Lote[Lote])), DIM_UOM[Conversion_factor]))

Muchas gracias, esto funcionó muy bien. ¿Puede explicar por qué necesita usar maxx para esta situación?

Helpful resources

Announcements
Europe Fabric Conference

Europe’s largest Microsoft Fabric Community Conference

Join the community in Stockholm for expert Microsoft Fabric learning including a very exciting keynote from Arun Ulag, Corporate Vice President, Azure Data.

RTI Forums Carousel3

New forum boards available in Real-Time Intelligence.

Ask questions in Eventhouse and KQL, Eventstream, and Reflex.

Top Solution Authors