cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
Reply
bhuprakash
Helper IV
Helper IV

error está llegando en la división

Hola expertos, soy nuevo en PowerBI. Estoy tratando de crear un Metrix, pero aparece un mensaje de error que se resalta en color rojo. Por favor, ayúdame en el mismo. A continuación se muestra la expresión - "IFERROR(FORMAT(count(AD_V_Activity_Detail[Activity_Id])/ [Activity Target],"0.0%"),"0%"). También quiero cambiar el nombre de la columna, pero no puedo hacerlo. Por favor, ayúdame. Alta lighed en color azul.

Infinity error.png

3 REPLIES 3
az38
Super User II
Super User II

@bhuprakash

Hola, es un tema clásico de "Division By Zero". tru para utilizar la función DIVIDE() como

= FORMAT(DIVIDE(count(AD_V_Activity_Detail[Activity_Id]), [Activity Target], 0),"0.0%")

do not hesitate to give a kudo to useful posts and mark solutions as solution
LinkedIn

También puede ayudar a aplicar formato condicional en la columna "Actividad Achv %".

No está sucediendo a través del formato condicional porque es una medida calculada.

Quiero -

0% a 80% - Rojo

81% a 99% - Amarillo

>100% como verde

Amable ayuda

Muchas gracias.. Funciona bien.

🙂

Helpful resources

Announcements
PBI User Groups

Welcome to the User Group Public Preview

Check out new user group experience and if you are a leader please create your group

April Update

Check it Out!

Click here to read more about the April 2021 Updates!

secondImage

The largest Power BI virtual conference

100+ sessions, 100+ speakers, Product managers, MVPs, and experts. All about Power BI. Attend online or watch the recordings.

secondImage

Experience what’s next for Power BI

See the latest Power BI innovations, updates, and demos from the Microsoft Business Applications Launch Event.