cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
Reply
Highlighted
Helper III
Helper III

Introduzca un índice único para cada día

Hola, chicos

Tengo la siguiente tabla, datetime y un valor, esta foto muestra sólo ne día 7 de agosto sin embargo tiene mucho más,

edgarcalgary_0-1597346855601.png

Me gustaría obtener un conteo cummulative de cada día único en la tabla, por ejemplo el 7 de agosto obtiene 1, sin preocuparse por el tiempo, entonces el 8 de agosto el 2 y así sucesivamente, ¿cómo puedo lograr esto?

Muchas gracias.

2 ACCEPTED SOLUTIONS

Accepted Solutions
Highlighted

Debe dividir la fecha y hora en 2 columnas durante la carga de datos. También debe obtener una tabla de calendario para informes más sólidos. https://exceleratorbi.com.au/power-pivot-calendar-tables/

* Matt is a Microsoft MVP (Power BI) and author of the Power BI Book Supercharge Power BI.

View solution in original post

Highlighted
Community Support
Community Support

hola @edgarcalgary,

Puede intentar utilizar la siguiente fórmula de cálculo de columna si cumple con sus requisitos:

Index=
COUNTROWS (
    SUMMARIZE (
        FILTER (
            ADDCOLUMNS ( ALLSELECTED ( Table ), "Date", DATEVALUE ( Table[EndDateTime] ) ),
            [Date] <= EARLIER ( Table[EndDateTime] )
        ),
        [Date]
    )
)

saludos

Xiaoxin Sheng

Community Support Team _ Xiaoxin
If this post helps, please consider accept as solution to help other members find it more quickly.

3 REPLIES 3
Highlighted

Debe dividir la fecha y hora en 2 columnas durante la carga de datos. También debe obtener una tabla de calendario para informes más sólidos. https://exceleratorbi.com.au/power-pivot-calendar-tables/

* Matt is a Microsoft MVP (Power BI) and author of the Power BI Book Supercharge Power BI.

Highlighted
Community Champion
Community Champion

Hola @edgarcalgary

Yo usaría el DATEDIFF('table'[EndDateTime],today(),DAY) y crear una columna, suena bien.

¿Resolví tu problema? ¡Marca mi puesto como una solución! Apreciamos sus Felicitaciones, Pulse el botón pulgares hacia arriba !!

saludos
Pranit

Hope it resolves your issue? Please consider accepting it as the solution to help the other members find it more quickly.

Appreciate your Kudos, Press the thumbs up button!!👍

Regards,
Pranit

Highlighted
Community Support
Community Support

hola @edgarcalgary,

Puede intentar utilizar la siguiente fórmula de cálculo de columna si cumple con sus requisitos:

Index=
COUNTROWS (
    SUMMARIZE (
        FILTER (
            ADDCOLUMNS ( ALLSELECTED ( Table ), "Date", DATEVALUE ( Table[EndDateTime] ) ),
            [Date] <= EARLIER ( Table[EndDateTime] )
        ),
        [Date]
    )
)

saludos

Xiaoxin Sheng

Community Support Team _ Xiaoxin
If this post helps, please consider accept as solution to help other members find it more quickly.

Helpful resources

Announcements
Community Conference

Power Platform Community Conference

Check out the on demand sessions that are available now!

Community Conference

Microsoft Power Platform Communities

Check out the Winners!

secondImage

Create an end-to-end data and analytics solution

Learn how Power BI works with the latest Azure data and analytics innovations at the digital event with Microsoft CEO Satya Nadella.

Top Solution Authors
Top Kudoed Authors