Skip to main content
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Earn the coveted Fabric Analytics Engineer certification. 100% off your exam for a limited time only!

Reply
gustalem
Frequent Visitor

Filtrar para una medida, pero que no afecte una visualización

Hola!

visualización de filtros: productos_ID

Tengo una visualización de barras, dónde:

Eje X: Fecha

Eje Y: Medida calculada - División ( promedio de todos los productos, promedio del producto seleccionado).

Leyenda: Productos.

 

Para que la medida calculada funcione, tengo que filtrar un producto,pero al filtrar el producto, la leyenda se filtra a ese producto.

 

Lo que yo quisiera, es que se calcule la medida por un producto A bajo el filtro inicial, pero que en la visualización, la leyenda siga siendo de todos los productos sin filtrar ninguno.

 

Espero se entiende mi duda.

 

Saludos!

 

 

2 REPLIES 2
Syndicate_Admin
Administrator
Administrator

@Syndicate_Admin , Una medida se filtra mediante tabla unida y filtro de tabla automática

Para eliminarlo podemos usar todos o todos seleccionados. Ambos dan un gran total, uno considera no el filtro de la segmentación de datos, el segundo considera el filtro de la segmentación de datos

Así que % =

divide(suma(Tabla[valor]), calcular(suma(Tabla[valor]), todo() ) )

o

divide(suma(Tabla[valor]), calcular(suma(Tabla[valor]), allselected() ) )

Hi. I think you wrote in english, and after that you translated it, and I don't know if you got my question.

 

My measure works, but, my issue is with the visualization:

The measure needs to be filtered by a product, and the visualization has to have the product in legends.

When I filter a X product in the filter, to see how the measure changes againtsall the de products, the legends also are filtered, so I only can see the filtered product againts itself.

 

Do you understand better now? If you want, you can reply in english, no problem!

Thank you in advance for your help! 🙂

Helpful resources

Announcements
April AMA free

Microsoft Fabric AMA Livestream

Join us Tuesday, April 09, 9:00 – 10:00 AM PST for a live, expert-led Q&A session on all things Microsoft Fabric!

March Fabric Community Update

Fabric Community Update - March 2024

Find out what's new and trending in the Fabric Community.

Top Solution Authors