cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
Reply
Highlighted
Helper I
Helper I

Re: El filtro N superior no funciona (con ejemplos)

The top N refers to the managers with the most assets under management. That is to say:

-If I filter by Top 5 I want the entire page to be filtered with the data of the 5 managers with the most assets under management, I do not want data from other managers to appear that are not that top 5

-If I filter by Top 10 I want the entire page to be filtered with the data of the 10 managers with the most assets under management, I do not want data to appear from other managers that are not that top 10

In the case of the graph: AuM by Asset Class I want the filter on selector 5 or 10 or 30 .. that graph shows the AuM of those selected managers filtered by Asset Class.

In summary, I want both the top 3 letters on the right, as well as the table, and the different graphs ONLY to show me the data of the Top N filter managers that I have selected. And that data is the relationship between the AuM column and different columns with other categories

I have created a proxy eliminating the real data and eliminating columns to be able to share the powerBI and the equivalences are the following:
Shops = Managers
Seller = Fund
Sales = Aum

Thank you very much for the great help

Highlighted
Super User II
Super User II

@huentala94

Vea si esto funciona para usted (no estaba seguro de qué cálculo quería ver en el visual "TopN sobre Ingresos Total"). He cambiado el rango de TopN a 1 - 4 (suponiendo que el rango se refiere a "Tiendas") ya que solo hay 4 posibles en los datos de muestra.

Los datos muestran los valores de las Tiendas TopN en general (es decir, no clasificados para cada categoría en los objetos visuales)

Overall Rank filter.JPG

Did I answer your question? Mark my post as a solution!
In doing so, you are also helping me. Thank you!

Proud to be a Super User!
Paul on Linkedin.

Highlighted
Super User I
Super User I

@huentala94 En realidad hice una presentación sobre cómo hacer esto hace un par de meses, puede ayudarle con su solución.

Mi solución es en realidad una x superior / inferior (muestra x superior e inferior x en el mismo gráfico) pero se puede modificar fácilmente para hacer sólo la parte superior x.

https://www.pbiusergroup.com/viewdocument/self-service-bi-tips-topbottom-da?CommunityKey=03d8ab87-2f...

Esta es la medida de clasificación:

Rank (Desc) of Managers by Value = 
IF (
	ISBLANK ( [Value] ),
	BLANK (),
	RANKX (
		FILTER (
			ALLSELECTED ( Datos[Manager] ),
			ISBLANK ( [Value] ) = FALSE ()
		),
		[Value],
		,
		DESC,
		DENSE
	)
)

y luego creas una medida de bandera para trabajar con tu "X" seleccionada:

Rank Flag for Value = 
IF (
	ISBLANK ( [Value] ),
	BLANK (),
	IF (
		[Rank (Desc) of Managers by Value] <= [Selected N]),
		1,
		0
	)
)

A continuación, coloque el [Rank Flag for Value] como filtro para este visual en los objetos visuales del gráfico de barras.

Esto también se muestra aquí: https://community.powerbi.com/t5/Data-Stories-Gallery/Executive-Insights-by-Decisive-Data/m-p/181742

Highlighted
Helper I
Helper I

k youRe: El filtro N superior no funciona (con ejemplos)

Eso es exactamente lo que necesito, muchas gracias, no sé cómo agradecer su ayuda.

Sólo tengo un problema con la tabla de datos, ya que tuve que crear otra medida para ordenar las tiendas / gerentes por AuM desc. El cálculo del total de la tabla tiene en cuenta el Top N filtrado, pero muestra todo el Manager / tiendas de mi mesa y sólo quiero que me muestre:

-Si elijo 5: los primeros 5 gerentes
-Si elijo 10: los diez primeros

11.PNG
Así que creé una nueva medida para el tanque SOLAMENTE para la tabla:

13.PNG

12.PNG

Tuve que crear esta nueva medida porque la medida que ha utilizado devuelve sólo el número 1 para todas las tiendas / gerentes como se ve a continuación:

14.PNG

Highlighted
Super User II
Super User II

Re: k youRe: El filtro N superior no funciona (con ejemplos)

@huentala94

Lo siento, no estoy seguro de lo que quieres decir en tu último post (o a quién te refieres...!)
Si se refiere a la solución que sugerí, puede limitar la lista de Tiendas/administradores en la tabla visual mediante una medida como:

Selected RankX = IF([RankX Shops Overall] <=[Selected N], [RankX Shops Overall])

Para darte esto:

Selected rankx.JPG

Ps.
1) El ejemplo que publicó para resolver esto parece estar mal, ya que está filtrando por Top 10 y está recibiendo los 11 mejores gerentes (si no más! Lo que significa que algo está mal con el cálculo [Valor global] demasiado BTW - compruebe lastablas de imensión D en el archivo PBIX de ejemplo que adjuntó y cómo se utilizan tanto en las medidas como en los objetos visuales y en las relaciones reales del modelo).

Para resolver esto, si desea utilizar la medida, intente cambiar la expresión [value] en la nueva medida de clasificación con [Valor general]

2) Si desea deshacerse del valor de rango en la fila "Total" en la tabla, utilice la función ISINSCOPE (lo siento, no estoy delante de mi PC por lo que no puedo ser más preciso. si necesita ayuda con esto, sólo háganoslo saber!)

Paul on Linkedin.

Highlighted
Helper I
Helper I

Yes, sorry for my english it's not good that i would.

The problem is that if i click 5 on this filter:

15.PNG
I only want to see in the table, the top 5 shops/managers with more Aum. If i click 10, i only want to see in the table top 10 managers/shops with more Aum

And the result that this table shows is:
16.PNG

There are all shops/managers in the table (210 more or less). But, Overall value IS CORRECT because that 39.879.306... its the sum of the 5 top shops, but the table shows all shops

Highlighted
Super User II
Super User II

@huentala94 

Can you post the measures you have used to calculate the [Overall Value]? In the example I provided, the rows beyond the selected TopN are blank, so there os something going on in your measures

Paul on Linkedin.

Highlighted
Helper I
Helper I

17.PNG

18.PNG

19.PNG

20.PNG

21.PNG

22.PNG

Helpful resources

Announcements
Community Conference

Power Platform Community Conference

Find your favorite faces from the community presenting at the Power Platform Community Conference!

Upcoming Events

Experience what’s next for Power BI

See the latest Power BI innovations, updates, and demos from the Microsoft Business Applications Launch Event.

secondImage

Power Platform 2020 release wave 2 plan

Features releasing from October 2020 through March 2021

Get Ready for Power BI Dev Camp

Get Ready for Power BI Dev Camp

Mark your calendars and join us for our next Power BI Dev Camp!.

Top Solution Authors