cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
Reply
Highlighted
New Member

DM_GWPipeline_Gateway_TimeoutError // Datasource: Excel

Tengo el siguiente mensaje de error al Actualizar mi reporte publicado, luego de 2h: 

Se ha producido un error al procesar los datos en el conjunto de datos. 

Asociado al código: DM_GWPipeline_Gateway_TimeoutError.

Intenté utilizar el siguiente comando:

let
Origen = Excel.Workbook(File.Contents("\\RutaCompartida\\ArchivosExcel.xlsx"),null,[CommandTimeout=#duration(0,2,0,0),Connectiontimeout=#duration(0,2,0,0)])

Sin embargo me arroja lo siguiente:

Expression.Error: No se puede convertir un valor de tipo Record al tipo Logical.
Detalles:
Value=
CommandTimeout=0.02:00:00
Connectiontimeout=0.02:00:00
Type=[Type]

Diría que el comando para TimeOut se asocia dentro de un SQL Datasource, para un Excel Datasource. ¿Qué comando serviría para modificar los "Tiempos de Espera" en Actualización?

1 REPLY 1
Highlighted
Super User IV
Super User IV

Re: DM_GWPipeline_Gateway_TimeoutError // Datasource: Excel

@confpbiemb1, hay algún parche relativo procedente de Excel. ¿Puedes revisar la fuente? Dudo que falte o que la carpeta no sea correcta.

https://docs.microsoft.com/en-us/power-bi/connect-data/service-gateway-onprem-tshoot

Did I answer your question? Mark my post as a solution! Appreciate your Kudos!!
My Recent Blog -Week is not so Weak Connect on Linkedin

Proud to be a Super User!

Helpful resources

Announcements
August 2020 Community Challenge: Can You Solve These?

August 2020 Community Challenge: Can You Solve These?

We're excited to announce our first cross-community 'Can You Solve These?' challenge!

Community Blog

Community Blog

Visit our Community Blog for articles, guides, and information created by fellow community members.

Upcoming Events

Upcoming Events

Wondering what events you could join or have an event to promote yourself? Check out our Upcoming Events.

Get Ready for Power BI Dev Camp

Get Ready for Power BI Dev Camp

We are thrilled to announce we will begin running a monthly webinar series named Power BI Dev Camp.