cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
Reply
Highlighted
Regular Visitor

Conectar Word con Power BI / Connect Power BI to Word

Buen día con todos,

tengo información que me gustaría trabajar; sin embargo, ésta se encuentra en MS Word. Esposible extraer información de MS Word usando Power BI? De ser así, cómo podría hacerlo? Quedo atento a sus comentarios.

---

Hi everybody,

I have information that I would like to work on; however, it is in MS Word. So, is it possible to extract information from MS Word using Power BI? If so, how could I do it? Stay tuned to your comments.

6 REPLIES 6
Highlighted
Super User IV
Super User IV

Re: Conectar Word con Power BI / Conectar Power BI a Word

No Word a mi conocimiento, pero creo que PDF es compatible así que guardar Word doc como PDF?

---------------------------------------

Putting square pegs in round holes since 1972.

I have a NEW book! 
DAX Cookbook from Packt
Over 120 DAX Recipes!

Did I answer your question? Mark my post as a solution!

Proud to be a Super User!

Highlighted
Regular Visitor

It is exactly the path that I wouldn't want to take, because I have a lot of files in Word, so I'd have to transform them all...So, this is the only way?

Highlighted
Super User IV
Super User IV

Re: Conectar Word con Power BI / Conectar Power BI una palabra

Lo siento 😞

No tengo una sugerencia mejor.

---------------------------------------

Putting square pegs in round holes since 1972.

I have a NEW book! 
DAX Cookbook from Packt
Over 120 DAX Recipes!

Did I answer your question? Mark my post as a solution!

Highlighted
Super User IV
Super User IV

@CBARRETOF , tenemos la opción de traer pdf y XML, puede guardar el trabajo en uno de los formatos y añadir el archivo a la energía y comprobar

Did I answer your question? Mark my post as a solution! Appreciate your Kudos!!
My Recent Blog -Week is not so Weak Connect on Linkedin

Highlighted
Regular Visitor

@amitchandak Suena bien, pero tengo muchos archivos de palabras, ¿tendría que transformara a xml uno por uno?

Highlighted
Community Support
Community Support

Hola @CBARRETOF ,

Para el archivo de Word, puede convertirlo en formato PDF o XML y, a continuación, conectarse a él mediante el conector XML o PDF, consulte : Conectarse a archivos PDF en Power BI Desktop . O puede extraer tablas en Power BI desde Word guardada como HTML, consulte : Importar datos tabulares desde PDF mediante Power Query.

Mientras que para las sugerencias anteriores , es posible que necesite convertir los archivos de Word uno por uno. Su demanda es una buena idea, aunque no se admite implementar en Power BI actualmente. Puede publicar su nueva idea en Idea Forum , agregar sus comentarios allí para mejorar Power BI y hacer que esta característica llegue antes.

Saludos

Amy

Equipo de Apoyo Comunitario _ Amy

Si este post ayuda,entonces por favor considere Aceptarlo como la solución para ayudar a los otros miembros a encontrarlo más rápidamente.

Helpful resources

Announcements
August 2020 Community Challenge: Can You Solve These?

August 2020 Community Challenge: Can You Solve These?

We're excited to announce our first cross-community 'Can You Solve These?' challenge!

Community Blog

Community Blog

Visit our Community Blog for articles, guides, and information created by fellow community members.

Upcoming Events

Upcoming Events

Wondering what events you could join or have an event to promote yourself? Check out our Upcoming Events.

Get Ready for Power BI Dev Camp

Get Ready for Power BI Dev Camp

We are thrilled to announce we will begin running a monthly webinar series named Power BI Dev Camp.