cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
Reply
Charinite
Frequent Visitor

Cambio mes a mes

pbi matrix subs1.jpg

Estoy tratando de traer los totales de ventas del mes anterior en la Matriz y usarlo para Calcular el crecimiento y GAP como se indica anteriormente (células amarillas):

Opening_LM calculate(SUM(SUBS_Base_Data[Current Mth USD Amt Post Renewal (Original FX Rate)]),FILTER(SUBS_Base_Data,SUBS_Base_Data[Month]-"Previous"),DATEADD(SUBS_Base_Data[PeriodDate],-1,MONTH))

EndingACV_LM calculate(SUM(SUBS_Base_Data[Current Mth USD Amt Post Renewal (Original FX Rate)]),FILTER(SUBS_Base_Data,SUBS_Base_Data[Month]-"Current"),DATEADD(SUBS_Base_Data[PeriodDate],-1,MONTH))

para calcular el total de las celdas LM, pero está devolviendo espacios en blanco en la matriz.

Por favor, ayúdame a entender lo que estoy haciendo mal aquí.

Por favor, hágamelo saber si necesito agregar más información.

1 ACCEPTED SOLUTION
parry2k
Super User III
Super User III

@Charinite para cualquier inteligencia de tiempo, debe agregar dimensión de calendario en el modelo, hay muchos mensajes sobre cómo hacerlo y, a continuación, usarlo para los valores del mes anterior. Esta es la mejor práctica y la manera de hacer este tipo de cálculo.

Did I answer your question? Mark my post as a solution.

Proud to be a Super User! Appreciate your Kudos 🙂
Feel free to email me with any of your BI needs.

View solution in original post

2 REPLIES 2
parry2k
Super User III
Super User III

@Charinite para cualquier inteligencia de tiempo, debe agregar dimensión de calendario en el modelo, hay muchos mensajes sobre cómo hacerlo y, a continuación, usarlo para los valores del mes anterior. Esta es la mejor práctica y la manera de hacer este tipo de cálculo.

Did I answer your question? Mark my post as a solution.

Proud to be a Super User! Appreciate your Kudos 🙂
Feel free to email me with any of your BI needs.

View solution in original post

@ parry2k Thanks for the help. I had a calendar dimension table in place. I was not using it correctly. I just had to replace the date header for the array and it worked like a charm.

Thank you.

Helpful resources

Announcements
MBAS on Demand

2021 Release Wave 2 Plan

Power Platform release plan for the 2021 release wave 2 describes all new features releasing from October 2021 through March 2022.

July 2021 Update 768x460.png

Check it out!

Click here to read more about the July 2021 Updates

Power Query PA Forum 768x460.png

Check it out!

Did you know that you can visit the Power Query Forum in Power BI and now Power Apps

Top Solution Authors
Users online (295)