cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
Reply
OsmarBR7 Visitor
Visitor

Sum filter

Hola, tengo la siguiente duda, espero me puedan ayudar.

Tengo la siguiente tabla, y debo hacer los calculos en PowerBi con Dax y soy nuevo en la herramienta.

La formula es la siguiente:

=E2/(E2+E8+E14)

image.png

Revisando los foros me parece que debo unar un calculate pero me calcula todas las  filas.

Espero me puedan ayudar

2 REPLIES 2
Anonymous
Not applicable

Re: Sum filter

No estoy 100% seguro, pero creo que desea agregar solo los valores para los cuales 'Valor' es '30'. No solo debes usar calcular, sino también usar un filtro con él. Prueba esta fórmula.

No estoy 100% seguro, pero creo que desea agregar solo los valores para los cuales 'Valor' es '30'.
No solo debes usar calcular, sino también usar un filtro con él. Prueba esta fórmula.

ColumnX =

Var Denominator = CALCULATE(SUM('Table'[Peso Tipo]),FILTER('Table','Table'[Valor]=EARLIER('Table'[Valor])))
Var Numerator = 'Table'[Valor]
RETURN
DIVIDE(Numerator,Denominator,0)

Community Support Team
Community Support Team

Re: Sum filter

Hi OsmarBR7,

To achieve your requirement, create a calculate column using DAX formula like pattern below:

Result = 
VAR Total = CALCULATE(SUM(Table1[Value]), FILTER(Table1, Table1[Index] = 1 || Table1[Index] = 8 || Table1[Index] = 14))
RETURN
IF(Table1[Index] = 1 || Table1[Index] = 8 || Table1[Index] = 14, Table1[Value] / Total, BLANK())

Capture.PNG 

Regards,

Jimmy Tao

Helpful resources

Announcements
Exclusive LIVE Community Event #3 – Ask Arun Anything

Exclusive LIVE Community Event #3 – Ask Arun Anything

Join us in the third Triple A event!

Meet the 2020 Season 1 Power BI Super Users!

Meet the 2020 Season 1 Power BI Super Users!

It’s the start of a new Super User season! Learn all about the new Super Users and brand-new tiered recognition system.

Super User Challenge: Can You Solve These?

Super User Challenge: Can You Solve These?

We're celebrating the start of the New Super User season with our first ever Super User 'Can You Solve These?' challenge.

January 2020 Community Highlights

January 2020 Community Highlights

Make sure you didn't miss any of the things that happened in the community in January!

Top Solution Authors