Skip to main content
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Register now to learn Fabric in free live sessions led by the best Microsoft experts. From Apr 16 to May 9, in English and Spanish.

Reply
AlexGallet01
Helper IV
Helper IV

IF

Bonjour,

 

Je ne comprends pas pourquoi ma fonction retourne tout le temps la même valeur (la première si), tandis que ma colonne PFCCTTAXE retourne parfois 0 ou 1.

 

Je ne includes Pourquoi pas ma fonction retourne tout le temps la same Valeur (le premier cas) Alors Que ma colonne PFCCTTAXE retourne Parfois 0 ou 1.

 

Colonne = SI (VALUE (Factures [PFCTCTAXE]) <> 0 || 1; Factures [PFCNMT] -Factures [PFCNMTVA]; SI (VALUE (Factures [PFCTCTAXE]) = 0 || 1; 0))

11 REPLIES 11
Framet
Resolver II
Resolver II

Salut,

Il est très difficile pour moi d'aider si j'espère qu'un locuteur français natif peut intervenir.

Juste une pensée, est-il à faire avec vos conditions Si.

Facteurs [PFCTCTAXE]) <> 0 || 1 devrait peut-être être Factures [PFCTCTAXE] <> 0 || Facteurs [PFCTCTAXE] = 1

Bien que donné 1 <> 0 alors la deuxième clause n'est pas beaucoup d'utilisation. En ayant "|| 1" n'est-ce pas toujours retourner vrai sur votre IF?

Hope this helps.

Thomas

 

Hi,

It is very hard for me to help so hopefully a native French speaker can step in.

Just a thought, is it to do with your If conditions.

Factures [PFCTCTAXE]) <> 0 || 1 should maybe be Factures [PFCTCTAXE] <> 0 || Factures [PFCTCTAXE] = 1

Though given 1 <>0 then the second clause is not much use. By having "|| 1" isn't this going to always return true on your IF statement?

Hope this helps.

Thomas

Thank you for your answer but not its does not always return true because a share 0 and 1 I have my field empty

 

merci de ta reponse mais non sa ne retourne pas toujours vrai car a part 0 et 1 j'ai mon champ vide

Je pense que mon point est si vous avez une formule comme:

Colonne =
IF (1, 5, 0)
Alors le résultat sera 5.

Si vous avez quelque chose comme:

Colonne =
IF ([MyField] = 55 || 1, 5, 0)
  Alors le résultat sera toujours 5.

Dans votre formule, vous avez "|| 1" qui est fonctionnellement équivalent à dire 1 = 1 qui sera toujours vrai.

Merci

Thomas



I think my point is if you have a formula like:

Column =
IF ( 1, 5, 0 )

then the result will be 5.

If you have something like:

Column =
IF ( [MyField] = 55 || 1, 5, 0 )

 then the result will always be 5.

 

In your formula you have "|| 1" which is functionally equivilent to saying "OR 1=1" which will always be true.

 

Thanks

 

Thomas

 

So you think I should do a test rather on the kind field if the field is empty do the calculation if not insert 0

 

donc vous pensez que je devrais faire un test plutôt sur le champ genre si le champ est vide faire le calcul sinon insérer 0

Salut,
 
Je pense que ce pourrait être plus simple que cela. La syntaxe peut ne pas atteindre ce que vous avez l'intention de:
 
Dans la partie inférieure de votre formule, que voulez-vous tester est égale ou non égale à 1 (en rouge)?
Colonne = SI (VALEUR (Factures [PFCTCTAXE]) <> 0 || 1
 
À l'heure actuelle, c'est essentiellement dire:
Colonne = SI (VALEUR (Factures [PFCTCTAXE]) <> 0 || 1 = 1

Ce qui sera toujours vrai quelle que soit la valeur de [PFCTCTAXE].
 
Je suis désolé, je pense que je n'explique pas très bien.
 
Merci
 
Thomas

Hi,

I think it might be simpler than that. The syntax may not be achieving what you intend it to:

In the below part of your formula what is it you want to test is equal or not equal to 1 (in red)?
Colonne = SI (VALUE (Factures [PFCTCTAXE]) <> 0 || 1

At the moment that is basically saying:
Colonne = SI (VALUE (Factures [PFCTCTAXE]) <> 0 || 1 = 1

Which will always be true no matter what the value of [PFCTCTAXE] is.

I'm sorry as I think I'm not explaining this very well.

Thanks

Thomas

You think i do this

 

if(value(Factures[PFCTCTAXE] <> 0|| VALUE(Factures[PFCTCTAXE]) <> 1; Factures[PFCNMT] - Factures[PFCNMTVA]; if(VALUE(Factures[PFCTCTAXE] = 0|| VALUE(Factures[PFCTCTAXE]) = 1;0))

Oui, quelque chose comme ça 🙂

Je ne sais pas vos données et exactement ce dont vous avez besoin pour calculer, mais qui est plus susceptible de vous obtenir ce que vous avez besoin que les deux parties de la OR (| |) devrait déclarer le champ que vous testez la valeur de.

Merci

Thomas



Yes, something like that 🙂

 

I don't know your data and exactly what you need it to calculate but that is more likely to get you what you need as both parts of of the OR (||) should declare the field you are testing the value of.

 

Thanks

 

Thomas

ok thank's for your help and good day 

AlexGallet01
Helper IV
Helper IV

Hello,

 

I don't understand why my function returns all the time the same value (the first if) while my column PFCCTTAXE sometimes returns 0 or 1.

 

Je ne comprend pas pourquoi ma fonction retourne tout le temps la même valeur (le premier if) alors que ma colonne PFCCTTAXE retourne parfois 0 ou 1.

 

Colonne = IF(VALUE(Factures[PFCTCTAXE])<> 0||1;Factures[PFCNMT]-Factures[PFCNMTVA];IF(VALUE(Factures[PFCTCTAXE])= 0||1;0))

@AlexGallet01

 

In this scenario, I think you need to adjust your condtion in your IF statement for correct coverage. Your logic should be:

 

1. IF "Factures[PFCTCTAXE]) = 0" OR "Factures[PFCTCTAXE]) = 1", THEN 0

2. IF "Factures[PFCTCTAXE]) <> 0" AND "Factures[PFCTCTAXE]) <> 1" THEN "Factures[PFCNMT]-Factures[PFCNMTVA]"

 

So your formula should be like:

 

COLUMN = Switch ( True() , 
Factures[PFCTCTAXE] = 0 || Factures[PFCTCTAXE] = 1,
0,
Factures[PFCTCTAXE] <> 0 && Factures[PFCTCTAXE] <> 1,
Factures[PFCNMT]-Factures[PFCNMTVA]
)

Regards,

 

Cool dude cool,

 

Do u want create calculated column or Measure  ?

 

 

For column try this :

 

Column = Switch (  True() ,

                               Factures[PFCTCTAXE] <> 0 || Factures[PFCTCTAXE] <> 1,Factures[PFCNMT]-Factures[PFCNMTVA],

                               Factures[PFCTCTAXE]= 0 && Factures[PFCTCTAXE] =1 , 0

                              )

 

Measure : 

 

Measure = 

Var Contion= SUM(Factures[PFCTCTAXE])

Switch (  True() ,

                              Contion <> 0 || Contion <> 1; SUM(Factures[PFCNMT])-SUM(Factures[PFCNMTVA])

                              Contion = 0 && Contion = 1 , 0

                              )

 

Let me know if any help 

Helpful resources

Announcements
Microsoft Fabric Learn Together

Microsoft Fabric Learn Together

Covering the world! 9:00-10:30 AM Sydney, 4:00-5:30 PM CET (Paris/Berlin), 7:00-8:30 PM Mexico City

PBI_APRIL_CAROUSEL1

Power BI Monthly Update - April 2024

Check out the April 2024 Power BI update to learn about new features.

April Fabric Community Update

Fabric Community Update - April 2024

Find out what's new and trending in the Fabric Community.