Skip to main content
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Earn the coveted Fabric Analytics Engineer certification. 100% off your exam for a limited time only!

Reply
Anonymous
Not applicable

Fórmula DAX que me muestre un valor de acuerdo a un filtro en otra tabla

Hola a tod@s.

 

Por favor alguien que me ayude con una fórmula que me muestre en una tarjeta (CARD) un resultado en dólares, pero que no contemple items duplicados y que el valor cambie cuando se filtre un campo (Semana) que existe en otra tabla pero no está en la tabla inicial:

Alfredo_EG_0-1609286990331.png

El valor en color rojo, debe ser el resultado de multiplicar el valor del campo "Cant en percha" por el valor del campo "PVC" en cada una de las filas; con lo que no he podido es, lograr que ese valor (en rojo) no tenga en cuenta los duplicados, es decir, la tabla tiene varios registros de productos por punto de venta de acuerdo con la fecha de ejecución, pero yo necesito que esa tarjeta (card) haga la operación SIN duplicar la información. Soy nuevo en Power BI y estoy seguro que debe existir una fórmula DAX para obtener el resultado que requeiro, pero lo desconozco. Agradezco su ayuda

3 REPLIES 3
v-yuaj-msft
Community Support
Community Support

Hi @Anonymous ,


Can you share some sample data and the expected result to have a clear understanding of your question?

You can save your files in OneDrive, Google Drive, or any other cloud sharing platforms and share the link here.

 

Best Regards,

Yuna

amitchandak
Super User
Super User

@Anonymous ,The information you have provided is not making the problem clear to me. Can you please explain with an example.
Can you share sample data and sample output in table format? Or a sample pbix after removing sensitive data.
Appreciate your Kudos.

lbendlin
Super User
Super User

Please provide sample data in usable format (not as a picture) and show the expected outcome.

Helpful resources

Announcements
April AMA free

Microsoft Fabric AMA Livestream

Join us Tuesday, April 09, 9:00 – 10:00 AM PST for a live, expert-led Q&A session on all things Microsoft Fabric!

March Fabric Community Update

Fabric Community Update - March 2024

Find out what's new and trending in the Fabric Community.