Skip to main content
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Register now to learn Fabric in free live sessions led by the best Microsoft experts. From Apr 16 to May 9, in English and Spanish.

Reply
Sthrn
Helper I
Helper I

Associer une date à une mesure

Bonjour à tous 😊,

 

Je suis en train de créer mon premier rapport Power Bi mais je suis bloquée.

 

Je veux regarder mes stocks pour les prochains mois (une "prévsions des stocks") en les calculant via une formule qui se base sur les stocks du jour :

Stock fin du mois d'avril = stock fin du mois de mars - prévisions de vente mars + attendus mars (commandes qui vont arriver à l'entrepôt)

 

Mes mesures : stock fin du mois de mars, prévisions de vente mars et attendus mars sont reliées à ma table des dates 

 

Ma question est la suivante : comment associer une date à ma mesure fin du mois d'avril? Je veux que Power BI sache que c'est mois(stock fin du mois d'avril) = mois(stock fin du mois de mars) +1.

 

Auriez-vous une idée ? 

 

Je vous remerice par avance pour vos réponses. 

3 REPLIES 3
v-cgao-msft
Community Support
Community Support

Hi @Sthrn ,

 

Not sure what your data table looks like, but if you want to create month-end inventory based on your description, you could try creating a measure like this.

next month's inventory = 
VAR _month = MONTH(TODAY())
RETURN
CALCULATE(SUMX('Table','Table'[Stock]-'Table'[Plann_Sales]+'Table'[Plan_Storage]),FILTER('Table','Table'[Month]=_month))

If this doesn't work for you or I misunderstand your needs, please consider sharing more details about it. And it would be great if there was a sample file without any sensitive information here.

 

It makes it easier to give you a solution.

  1. Sample (dummy dataset) data as text, use the table tool in the editing bar.
  2. Expected output from sample data.
  3. Explanation in words of how to get from 1. to 2.

 

Best Regards,
Community Support Team_Gao

 

If there is any post helps, then please consider Accept it as the solution to help the other members find it more quickly. If I misunderstand your needs or you still have problems on it, please feel free to let us know. Thanks a lot!

How to get your questions answered quickly -- How to provide sample data

Bonjour ,

 

Désolée pour ma réponse tardive

Je vous envoie une capture de mon code Dax pour le stock à la fin du mois. Comme vous pouvez le voir il s'appuie sur le stock du jour, les attendus,... Ce que je souhaiterai, c'est affecter la valeur stock_ fin_mois à une seule date. Pour que, lorsque j'utilise un graphique je n'ai pas de fluctuation de cette valeur (que ce soit un stock prévisionnel uniquement pour la fin du mois). J'avais ajouté une colonne pour dire que ma table mesure était liée à ma date dernier jour du mois d'avril mais je ne sais pas comment crée un lien entre ma mesure et cette colonne 

 

Capture code dax stock fin mois.PNGCapture graphique stock.PNG

NidhiBhusari
Helper IV
Helper IV

Hi @Sthrn ,

Pouvez-vous partager des exemples de données ?/Can you share sample data?

 

Helpful resources

Announcements
Microsoft Fabric Learn Together

Microsoft Fabric Learn Together

Covering the world! 9:00-10:30 AM Sydney, 4:00-5:30 PM CET (Paris/Berlin), 7:00-8:30 PM Mexico City

PBI_APRIL_CAROUSEL1

Power BI Monthly Update - April 2024

Check out the April 2024 Power BI update to learn about new features.

April Fabric Community Update

Fabric Community Update - April 2024

Find out what's new and trending in the Fabric Community.